برگزاری مراسم بیست و ششمین سالگرد روز پایتخت در قزاقستان

در سال جاری، پایتخت قزاقستان بیست و ششمین سالگرد خود را در 6 ژوئیه جشن گرفت. این روز دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی عمیقی است که نمادی از دستاوردهای این کشور است.

شورای عالی قزاقستان در 6 جولای 1994 مصوبه‌ای مبنی بر انتقال پایتخت از آلماتی به آکمولا تصویب کرد. دولت مرکزی انتقال خود به آکمولا را در سال 1997 تکمیل کرد و پس از آن در سال 1998 تصمیمی اساسی گرفت، زمانی که این شهر با دستور ریاست جمهوری وقت به آستانه که در زبان قزاقی به معنی پایتخت است تغییر نام داد.

آستانه در سال 1999 توسط یونسکو به عنوان شهر صلح و دوستی نامگذاری شد. نامگذاری به عنوان منطقه آزاد اقتصادی نیز در همان سال باعث رشد سریع اقتصادی شد.

در سال 2008، روز پایتخت رسماً به عنوان یکی از تعطیلات ملی و رسمی این کشور تصویب شد و بر توسعه پویای آستانه و ارتقاء جایگاه بین‌المللی آن تاکید شد. این شهر به یک مرکز دیپلماتیک برجسته تبدیل شده است که گفت‌وگو بین کشورهایی با منافع مختلف را تقویت می‌کند و ابتکاراتی را برای امنیت، همکاری، تجارت و توسعه پایدار آغاز می‌کند.

نمایشگاه بین المللی تخصصی EXPO 2017 که در آستانه برگزار شد، اقتصاد شهر را به طور قابل توجهی رونق داد و جهش گردشگری را به خود جلب کرد.

به گفته آیژان اومیرالینا، رئیس AOMI Travel، این رویداد موفقیت چشمگیری بود و تعداد بی‌سابقه ای از گردشگران را به خود جلب کرد و دید جهانی آستانه را افزایش داد. این شرکت در رویدادهای EXPO مشارکت داشت و از پروژه‌ای با هدف آموزش پرسنل در زمینه راهنمای تور حمایت می‌کرد.

آیژان اومیرالینا گفت: ما بیش از سه سال برای آماده سازی سرمایه گذاری کردیم و بیشترین تلاش ها در سال آخر متمرکز شد. این یک تعهد عظیم بود که شامل کارهای دقیق پشت صحنه، از جمله آموزش گسترده کارکنان بود. ما تیمی متشکل از 150 پرسنل شامل راهنماها و اپراتورهای تور مسلط به چندین زبان را مستقر کردیم. هجوم گردشگران بسیار زیاد و در مقیاس بی‌سابقه بود.

اومیرالینا تاکید کرد که این رویداد نه تنها گردشگری در آستانه را تقویت کرد، بلکه حضور بین المللی قزاقستان را نیز افزایش داد، زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان این کشور را برای اولین بار کشف کردند و از پیشرفت آستانه به عنوان پایتخت شگفت زده شدند.

سال گذشته، قزاقستان پذیرای نزدیک به 9.6 میلیون گردشگر خارجی بود که دو برابر سال گذشته است و آستانه شاهد افزایش 12 درصدی در ورود گردشگران نسبت به سال 2022 بود. بیش از 1.3 میلیون نفر از پایتخت بازدید کردند که این گردشگران عمدتا از روسیه، چین، ترکیه ، آلمان ، ازبکستان و ایالات متحده بودند.

منبع:

https://astanatimes.com/2024/07/astana-marks-26-years-of-transformation-and-growth/

کد خبر 20229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =